projeyi nasıl mix e vermeli

Mix - Mastering içinde projeyi nasıl mix e vermeli konusu, slmlar benim merak ettigim konu davullarını samplelar ile yaptıgım ve diger bircok yerlerinde cesitli vstler kullandıgım bir projemin vocal kayıtlarının en azından kullandıgım sample lar kadar iyi olmasını istedigim için ...

Sponsorlu Bağlantılar

Bu sayfada toplam 10 sonuçtan 1 ile 10 arası mesajlar gösteriliyor.

Konu: projeyi nasıl mix e vermeli


  1. #1
    frodyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    frodyen isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Silver Üye

    Standart projeyi nasıl mix e vermeli

    Sponsorlu Bağlantılar


    slmlar benim merak ettigim konu davullarını samplelar ile yaptıgım ve diger bircok yerlerinde cesitli vstler kullandıgım bir projemin vocal kayıtlarının en azından kullandıgım sample lar kadar iyi olmasını istedigim için profesyonel 1 stüdyoda yapmak istiyorum. bu durumda buyuk bir kısmını evimde tamamladıgım projemi hem mix Mastering hemde vocallerini yapmak üzere en iyi şekilde profesyonel bir studyoya nasıl tasırım...bu konuda tecrube sahıbı arkadasların mesajlarını beklıyorum saglıcakla kalın...

  2. #2
    tfe® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    tfe® isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Platin Üye

    Standart Cevap: projeyi nasıl mix e vermeli

    slmlar benim merak ettigim konu davullarını samplelar ile yaptıgım ve diger bircok yerlerinde cesitli vstler kullandıgım bir projemin vocal kayıtlarının en azından kullandıgım sample lar kadar iyi olmasını istedigim için profesyonel 1 stüdyoda yapmak istiyorum. bu durumda buyuk bir kısmını evimde tamamladıgım projemi hem mix Mastering hemde vocallerini yapmak üzere en iyi şekilde profesyonel bir studyoya nasıl tasırım...bu konuda tecrube sahıbı arkadasların mesajlarını beklıyorum saglıcakla kalın...
    Sayın "frodyen" ;

    Profesyonel üretimlerde aranje, miksaj ve Mastering çalışmaları ayrı stüdyolarda yapılır. Bu ayrı stüdyoların aynı binada bulunmaları durumunda her türlü iletişim ve entegrasyon kablosuz/kablolu özel iletişim teknolojileri ile metadata olarak sağlanır. Ancak dışarıda yapılmış olan bir aranjmanın miksaj ve mastering stüdyosuna taşınması esnasında dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bunları aşağıdaki şekilde listeliyorum:

    • Aranjmanda kullanılan seslerin karakteristik efektleri not edilmeli (Aranjörün düzenleme notları da denilmektedir.)
    • Aranjmanda kullanılan her bir ses kanalı tamamen efektsiz (EQ/Compressor vb. dahil) ham olarak "Linear PCM 24-Bit / 96kHz Mono" olarak bir taşınabilir disk üzerine kaydedilmeli
    • Miksaj stüdyosunda senkronun sağlanması adına Mono olarak aktarılacak olan bu ses kanallarının en başına en birkaç saniye boşluk ve hemen ardından en az bir saniye uzunluğunda sabit frekansta bir sinyal sesi ilave edilmelidir.
    • Stüdyoların farklı sistemler kullanıyor olabilme ihtimaline karşı (aranjeye ait ham kayıtların harici çok kanallı sistemlere aktarılması işleminde problem yaşanmamasını sağlamak üzere) senkron sistemini sağlayacak olan bir adet (parça boyunca ilerleyen) SMPTE sinyal kaydı gerekebilir.

    Bu aşamadan sonraki tüm tonlama ve miksaj işlemleri miksaj stüdyosunda yapılacaktır. Miksaj sonrası elde edilecek olan 2 kanallı Stereo miksaj kaydı DVD diskler ile Mastering stüdyolarına taşınabilir.

    Sormak istediğiniz ya da yardıma ihtiyaç duyduğunuz herhangi diğer hususlar için lütfen özel mesaj gönderiniz...

    Saygı ve sevgilerimle... Esenlikler dilerim...
    KeyfiMuzik.Net - Müzisyen Forumları


    Digitally signed by tfe®

  3. #3
    Sentezadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Sentezadam isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    Standart Cevap: projeyi nasıl mix e vermeli

    artık aranjeyle mixsajı aynı anda yapamyana kız vermiyolar...arnje yapıcaksan mixsajda yapıcaksın .....zaten aranjeyi mix tamamlar ...eğer mixaj için donanımın yoksa, mixaj için işi verdiğin o stüdyoda bulunman gerekir ...yoksa aranjenin içine ederler..ortaya senin kafandakilerin çıkmama olsılığı yüksek olur..yani bşka bişi çıkar...masteringe geline o ayrı bişi .. frekanslarla teknikle ilgili..mesteringin amacı ilk etapta ,parçanın yorucu, bıktırıcı ,bezdirici traflarını arkaya alıp ..öne daha clean daha dinlenilebilir bi yapıt çıkartmaktır.. bunun yanı sıra bu parça her playerda çaldığında aynı frekanslarda olmalı, aynı standartlarda olmalıdır..her playerda tartışmasız dinlenilebilmelidir...masteringin amacı ilk etapta bu....tarzlarda mastering için farklılklar gösterbilir fakat bu işin ehli türkiye değil...açıkçası bu konuda kimse kendini eğitmemiş..uğrşmak istememilşler..nasıl olsa dinleyicide bilinçsiz , ne versen yiyio..ingiltere almanya ve amerika bu işi iyi yapıyo ..türkiyedeki mastering yapanlar frekansları her playerde çalınabilir hale getirip bırakıyolar ... burada yapılan mastering tekniklerinde tarz falan önemli değil ...saygılar

  4. #4
    atlovelyboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    atlovelyboy isimli Üye şimdilik offline konumundadır Katılımcı Üye

    Standart Cevap: projeyi nasıl mix e vermeli

    Sayın TFE demişki 24e94 export et demiş doğru demiş ham olarak ama mono olarak olmaz Mikrofon ve canlı enstrumanlar dışındaki stereo sesleri mono alamayız aptallık olur...

  5. #5
    inspector - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    inspector isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Silver Üye

    Standart Cevap: projeyi nasıl mix e vermeli

    Benim bildigim 16bit 44.1 khz

  6. #6
    sekizmuzik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    sekizmuzik isimli Üye şimdilik offline konumundadır Katılımcı Üye

    Standart Cevap: projeyi nasıl mix e vermeli

    Sayın "frodyen" ;

    Profesyonel üretimlerde aranje, miksaj ve mastering çalışmaları ayrı stüdyolarda yapılır. Bu ayrı stüdyoların aynı binada bulunmaları durumunda her türlü iletişim ve entegrasyon kablosuz/kablolu özel iletişim teknolojileri ile metadata olarak sağlanır. Ancak dışarıda yapılmış olan bir aranjmanın miksaj ve mastering stüdyosuna taşınması esnasında dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bunları aşağıdaki şekilde listeliyorum:


    • Aranjmanda kullanılan seslerin karakteristik efektleri not edilmeli (Aranjörün düzenleme notları da denilmektedir.)
    • Aranjmanda kullanılan her bir ses kanalı tamamen efektsiz (EQ/Compressor vb. dahil) ham olarak "Linear PCM 24-Bit / 96kHz Mono" olarak bir taşınabilir disk üzerine kaydedilmeli
    • Miksaj stüdyosunda senkronun sağlanması adına Mono olarak aktarılacak olan bu ses kanallarının en başına en birkaç saniye boşluk ve hemen ardından en az bir saniye uzunluğunda sabit frekansta bir sinyal sesi ilave edilmelidir.
    • Stüdyoların farklı sistemler kullanıyor olabilme ihtimaline karşı (aranjeye ait ham kayıtların harici çok kanallı sistemlere aktarılması işleminde problem yaşanmamasını sağlamak üzere) senkron sistemini sağlayacak olan bir adet (parça boyunca ilerleyen) SMPTE sinyal kaydı gerekebilir.


    Bu aşamadan sonraki tüm tonlama ve miksaj işlemleri miksaj stüdyosunda yapılacaktır. Miksaj sonrası elde edilecek olan 2 kanallı Stereo miksaj kaydı DVD diskler ile Mastering stüdyolarına taşınabilir.

    Sormak istediğiniz ya da yardıma ihtiyaç duyduğunuz herhangi diğer hususlar için lütfen özel mesaj gönderiniz...

    Saygı ve sevgilerimle... Esenlikler dilerim...
    Arkadaşın 1. ve 4. maddelerine kayılıyorum,Lakin aranjedeki kanalları export ederken önce yapman gereken şey;Clip Kontrol;Yani kanalları bounce ederken soloya alıp dinle,Ana Çıkış 'da herhangi bir kırmızı pick varsa,onu dengele.Clip yapmasın,distorsyon oluşmasın.
    Mono olarakdeğil,Endustri Standartı olan Stereo İnterleved ve 44.100 Stereo ,24 veya 16 Bit olarak ezport et.Sonuç olarak hepsi CD'ye aktarılırken 16 bit 44.100 olarak aktarılacak,Eğer çalışacağın stüdyo destekliyorsa ki destekler (tabi kanllarda 150 kanal değilse) 48,000 & 24 Bit çalışman en kararıdır.48.000'deki frekans farkını bile anlaman mümkün değil zaten.Ama mix yaparken daha açık duyaibilirsin.Eskiden sinyal gönderilirdi evet,ama artık öyle bir teknoloji zaten yok,Sen şarkının temposunu ve locator'larını doğru olarak not ettiğysen ister protools ile aç,istersen cubase istersen logic ile kanalların zaten aynı yerde gelecektir.Tavsiyem,isimlendirme yaparken,örnek : Davullar varsa onları şöyle kayıt et : Davul_kick Davul-ziller davul-snare vs. ki mix yapan arkadaş açtığı anda,düzenli gelsin,tekrar adlandırma ve taşıma durumu ortadan kalksın.



    artık aranjeyle mixsajı aynı anda yapamyana kız vermiyolar...arnje yapıcaksan mixsajda yapıcaksın .....zaten aranjeyi mix tamamlar ...eğer mixaj için donanımın yoksa, mixaj için işi verdiğin o stüdyoda bulunman gerekir ...yoksa aranjenin içine ederler..ortaya senin kafandakilerin çıkmama olsılığı yüksek olur..yani bşka bişi çıkar...masteringe geline o ayrı bişi .. frekanslarla teknikle ilgili..mesteringin amacı ilk etapta ,parçanın yorucu, bıktırıcı ,bezdirici traflarını arkaya alıp ..öne daha clean daha dinlenilebilir bi yapıt çıkartmaktır.. bunun yanı sıra bu parça her playerda çaldığında aynı frekanslarda olmalı, aynı standartlarda olmalıdır..her playerda tartışmasız dinlenilebilmelidir...masteringin amacı ilk etapta bu....tarzlarda mastering için farklılklar gösterbilir fakat bu işin ehli türkiye değil...açıkçası bu konuda kimse kendini eğitmemiş..uğrşmak istememilşler..nasıl olsa dinleyicide bilinçsiz , ne versen yiyio..ingiltere almanya ve amerika bu işi iyi yapıyo ..türkiyedeki mastering yapanlar frekansları her playerde çalınabilir hale getirip bırakıyolar ... burada yapılan mastering tekniklerinde tarz falan önemli değil ...saygılar
    Hiç bir aranjör (Ses- Teknik kısımlarına vakti olanlar ve ilgili olanlar hariç= mixi kendileri yapmazlar,Cunku mix en az müzik yapmak kadar sanattır.Ayrıca iyi bir enginner içine etmez,aksine sarkıyı havalra çıkartır.Tabi ki gidip 3-5 'in hesabını yapıp abuk sabuk insanlara mix yaptırılsa,senin dediğin durum ortaya çıkar.Bu konuda hak veriyorum.Lakin Aranjör mix yapar ya da yapmalıdır diye birşey yok.Zaten aranjör saatlerini vererek bir şarkı üstünde çalışıyor ve beyin doyuyor,birde üstüne mix yaparsa asıl o zaman içine edilir.Zaten aranjör mixte engineer'ın yanında oluyor,Onun fikirleri ile yola çıkılıyor,Çok gerek yok.Önemli olan iyi bir mix elemanı + iyi bir set-up.
    KeyfiMuzik.Net - Müzisyen Forumları
    Sekiz Müzik Yapım & Ses Kayıt Stüdyoları
    ''Müzik için yapılacak,çok işimiz var..''
    http://www.sekizmuzik.com

  7. #7
    tfe® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    tfe® isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Platin Üye

    Cevap: projeyi nasıl mix e vermeli

    Sayın TFE demişki 24e94 export et demiş doğru demiş ham olarak ama mono olarak olmaz Mikrofon ve canlı enstrumanlar dışındaki stereo sesleri mono alamayız aptallık olur...
    Sayın "atlovelyboy" ;

    Endüstriyel müzik üretiminde profesyonel stüdyolarda çalışılır ve kayıt edilen her bir kanal kendi başına değerlendirilir. 48-120 kanallı harici miksaj konsollarına her bir ses kanalı mono mono ayrı olarak gönderilir. Kayıtların mono olarak dışa aktarılması bu nedenle daha tercih edilen bir yöntemdir. Ancak Stereo Interleaved kayıtları da elbette kullanabilirsiniz.

    Arkadaşın 1. ve 4. maddelerine kayılıyorum,Lakin aranjedeki kanalları export ederken önce yapman gereken şey;Clip Kontrol;Yani kanalları bounce ederken soloya alıp dinle,Ana Çıkış 'da herhangi bir kırmızı pick varsa,onu dengele.Clip yapmasın,distorsyon oluşmasın.
    Sayın "sekizmuzik" ;

    Söylediğinize kesinlikle katılıyorum. Her ne kadar buna dikkat edilmiş olacağını düşünerek yazma ihtiyacı duymamış olsam da bu noktayı dikkatinden kaçırabilmesi muhtemel değerli forum katılımcı arkadaşlarımıza faydalı bir uyarıda bulunduğunuz için çok teşekkür ederim.

    Mono olarakdeğil,Endustri Standartı olan Stereo İnterleved ve 44.100 Stereo ,24 veya 16 Bit olarak ezport et.Sonuç olarak hepsi CD'ye aktarılırken 16 bit 44.100 olarak aktarılacak,Eğer çalışacağın stüdyo destekliyorsa ki destekler (tabi kanllarda 150 kanal değilse) 48,000 & 24 Bit çalışman en kararıdır.48.000'deki frekans farkını bile anlaman mümkün değil zaten.Ama mix yaparken daha açık duyaibilirsin.
    Bu konuda birkaç farklı alanda açılan konuda daha önce de belirttiğim üzere şunu söylemem kâfidir. Ses kaydının frekansının yüksek tutulması (her ne kadar final mastering aşamasında CD-DA standartları gereği 44.100 Hz'e düşürülecek olsa da) ses kayıtlarını temsil ve teşkil eden sayısal titreşimlerin, sayısal ses verisi işlemcilerin etkilerine karşı, o denli daha doğru ve belirgin cevap vermesini sağlayacaktır.

    Küçük bir örnekle açıklarsak;
    1200x1600 piksel 96dpi çözünürlüklü bir resim üzerinde Photoshop uygulaması yapın ve daha sonra 120x160 piksel 96dpi çözünürlüğüne indirgeyin.
    Daha sonra aynı resmi, düzenleme yapmadan önce 120x160 piksel 96dpi çözünürlüğüne indirgeyin ve ilgili Photoshop çalışmasını yapın.
    Daha sonra bu iki resmi yan yana getirin. Aradaki farkı gördüğünüzde bu sistemle çalışmanın gereksinimi ve önemi hususunda benimle mutabık kalacaksınız.

    Eskiden sinyal gönderilirdi evet,ama artık öyle bir teknoloji zaten yok,Sen şarkının temposunu ve locator'larını doğru olarak not ettiğysen ister protools ile aç,istersen cubase istersen logic ile kanalların zaten aynı yerde gelecektir.
    SMPTE kaydına gerek duyulmayacağını belirttiğiniz bu mesajınızda da sizinle hemfikirim. Zira benim az önceki mesajımda belirtmek istediğim husus, SMPTE kaydının WordClock ile desteklendiği takdirde, VTR cihazları veya çok kanallı analog makaralı teypler gibi diğer dış kaynaklı cihazlar ile eşgüdümlü çalışmaya imkan sağlayabilmekti.

    Gerek konu üzerinde geri bildirimde bulunduğunuz, gerekse tüm değerli forum katılımcılarımıza yardımcı olma çabalarınız için çok teşekkür eder, esenlikler dilerim.
    KeyfiMuzik.Net - Müzisyen Forumları


    Digitally signed by tfe®

  8. #8
    Sentezadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Sentezadam isimli Üye şimdilik offline konumundadır Yeni Üye

    Standart Cevap: projeyi nasıl mix e vermeli

    yani şimdi sonuç olarak ve tam olarak hangi sayısal büyüklüklerle kayıt yapacağız.. yani diyelim ki mixaj için bir taşıma yapıcaz kanalları tek tek export ediyoruz .. 48..24 mü 48 .16 mı m 44.24 mü 44.16 mı vs hangisiyle export yapalım .. yada mixide kendimiz yapıyosak ki ben kendim yapıyorum.. son çıkış kaydımız için gene hangi ses düzeylerini seçelim 44..16 ? yada 48..24 ? şunu tam olarak sonuçlandıralım.. belkide 96 24..mü ?

  9. #9
    hokuschu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    hokuschu isimli Üye şimdilik offline konumundadır Katılımcı Üye

    Standart Cevap: projeyi nasıl mix e vermeli

    sayın TFE arkadaşım kafamı kurcalayan bi konu gerçi uğraşıcam ama çok zaman kaybı olucak sorum şu ne yaparsak yapalım enstrumanların mixer üzerindeki konum ları çok önemli, yani ben kanal kayıt yaptıktan sonraki mixleme aşamasında tüm enstrumanları aynı anda master ses kanalına göndermem doğrumu, atıyorum yoksa içlerinden 2 veya üçünü ana ses belirleyip doğrudan master kanala diğerlerini harici olarak bir sub kanalı açarktan dağınık parçaları bir bütün yapıp dolaylı yollardan master kanalınamı iletmek, daha dahası, içlerinde bir çok enstrumanı barındıran, farklı üç sub kanalını, master sub diye adlandırabileceğimiz ,tek sub kanalında toplayıpmı, master kanala iletmek doğrudur veya hayır hepsi yanlış olmaz diyosan, bana basit olarak en basit bir mix er düzeneği kanal sayıları ile beraber yollarsan , mantık olarak bişeyler çözmeye çalişirım ,yol gösterme amaçlı olarak yani diyorum umarım analatabildim bu güne kadar yaptığın yardımlar için çok sağol(unutmadan kick tonlaması yaparken, bir parametric eqo ile kick in tekamül ettiği frekans değerlerini yerine otuttuktan sonra, tekrar bir parametrik eqo ile high pass olarak, 10 hz den başlayarak doğru ses i yakalayana kadar, yavaş yavaş yukarıya doğru traşlayarakmı bulabiliriz, doğru tonlamayı diye düşünüyorum abim çok saol kendine iyi baka cevab bekliyorum

  10. #10
    tfe® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    tfe® isimli Üye şimdilik offline konumundadır Keyfi Platin Üye

    Standart Cevap: projeyi nasıl mix e vermeli

    sayın TFE arkadaşım kafamı kurcalayan bi konu gerçi uğraşıcam ama çok zaman kaybı olucak sorum şu ne yaparsak yapalım enstrumanların mixer üzerindeki konum ları çok önemli, yani ben kanal kayıt yaptıktan sonraki mixleme aşamasında tüm enstrumanları aynı anda master ses kanalına göndermem doğrumu, atıyorum yoksa içlerinden 2 veya üçünü ana ses belirleyip doğrudan master kanala diğerlerini harici olarak bir sub kanalı açarktan dağınık parçaları bir bütün yapıp dolaylı yollardan master kanalınamı iletmek, daha dahası, içlerinde bir çok enstrumanı barındıran, farklı üç sub kanalını, master sub diye adlandırabileceğimiz ,tek sub kanalında toplayıpmı, master kanala iletmek doğrudur veya hayır hepsi yanlış olmaz diyosan, bana basit olarak en basit bir mix er düzeneği kanal sayıları ile beraber yollarsan , mantık olarak bişeyler çözmeye çalişirım ,yol gösterme amaçlı olarak yani diyorum umarım analatabildim bu güne kadar yaptığın yardımlar için çok sağol(unutmadan kick tonlaması yaparken, bir parametric eqo ile kick in tekamül ettiği frekans değerlerini yerine otuttuktan sonra, tekrar bir parametrik eqo ile high pass olarak, 10 hz den başlayarak doğru ses i yakalayana kadar, yavaş yavaş yukarıya doğru traşlayarakmı bulabiliriz, doğru tonlamayı diye düşünüyorum abim çok saol kendine iyi baka cevab bekliyorum
    Sayın "hokuschu" ;
    Ses miksajı yaparken hangi kanalların gruplandırılarak, hangilerinin ise bağımsız olarak tonlanacağı, üzerinde çalışılan parçaya göre değişkenlik gösterir.

    Örneğin; şan altı vokal kayıtlarını birbirinden bağımsız olarak kendi içlerinde ayrı ayrı tonlarsınız fakat parçanın genel miksajı içerisindeki konumunu dengelerken, grup kanalının fader değiştirgesini kullanırsınız. Kimi zaman parçanın akışına göre frekans yoğunluğu da zamana bağlı olarak değişebilir. Örneğin sözlerin ilk okunduğu yerde vokallerin düşük frekansları ideal olarak duyulmakta iken, sözlerin ikinci tekrarında aranjmana eklenecek birkaç kick desteği sonrası, düşük frekanslarda yığılma oluşabileceğinden, GRUP KANALINA parametrik equalizer değiştirgeleri üzerinden otomasyon yazılabilir. Oysaki biz vokallerimizi grup kanalında toplamadan önce her birini ayrı ayrı tonlamıştık.

    Mastering hususuna gelince, kaliteli bir çıkış almanın en ideal yolu tek bir mastering üzerinde işlem yapmaktır. Çünkü ses materyali üzerine uygulanan her işlem, sesi doğal formundan uzaklaştıracaktır. Keza profesyonel sınıf konsollarda sunulan çok sayıdaki Master Bus kanalları, Stereo çıkış alınan müzikler ya da aranjmanlar için değil, Sinema film seslendirmelerinde kullanılmak üzere Dolby Digital, SDDS ya da dts şeklinde kodlanan 5.1 6.1 veya 7.1 şeklinde çok kanallı final materyalleri için ayrılmıştır.

    Konuya ilişkin ilave sorularınız var ise bu konu üzerinde geri bildirimde bulunabilirsiniz.

    Faydalı olabilmek temennilerimle...
    Esenlikler dilerim...
    KeyfiMuzik.Net - Müzisyen Forumları


    Digitally signed by tfe®


Kullanıcılar bu sayfayı şu kelimelerle buldu:

aranje teknikleri, müzik mix nasıl olmalı, aranje nasıl yapılır, aranje nedir nasıl yapılır, sdütyo kurucam tacsiye edilen mixer, mix yaparken dikkat edilmesi gerekenler, miksaj ve mastering, aranjör nedir nasıl yapılır, aranjor nasil yapilir, mix yaparken sample lar nasıl kesilir, kik tonlamak, stüdyoda kanal kayıt nasıl yapılıyor, or 700 muzik sözleri nasil yüklerim, kick tonlaması, müzik nasıl arenje edilir
Müzisyen ilanları

Benzer Konular

  1. Projeyi açıyorum herşey görünüyor ama çalmıyorProjeyi açıyorum herşey görünüyor ama çalmıyor

    hazır bir flp remake var. projeyi açıyorum herşey görünüyor ama çalmıyor neden olabilir
  2. Kendi altyapılarımızı nasıl yaparız,Bestelerimizi nasıl altyapı haline getiririz ?Kendi altyapılarımızı nasıl yaparız,Bestelerimizi nasıl altyapı haline getiririz ?

    Bu konuyla ilgili bu forumda okadar çok bilgi sahibi arkadaşımız kardeşimiz varki adeta yetenek akıyor forumumuzdan. Bu konu hakkında bilgi sahibi arkadaşlarımızdan ricam bu konu altında detaylı bilgi bilgi vermeleri. Şimdiden çok teşekkürler saygılar.
  3. cubase sx3 de bitmiş projeyi mp3 şeklinde dinlemecubase sx3 de bitmiş projeyi mp3 şeklinde dinleme

    arkadaşalr bitmiş projeyi cubase den başka biyerde dinlemek istiyorum mp3 formatında yada başka bi formatta bunu nasıl yapabilirim yazanlara şimdiden teşekkür ederim :)
  4. sf2 Dosyaları fl'de nasıl kullanılır veya nasıl wav olarak değiştirilir?sf2 Dosyaları fl'de nasıl kullanılır veya nasıl wav olarak değiştirilir?

    konu ile ilgili yarrdımcı olursanız sevinirim. eğer wav uzantılı Türk enstrümanları varsa paylaşırsanız sevinirim
  5. ya ben indirdiğim kickleri nasıl kurucam nasıl kullanıcamya ben indirdiğim kickleri nasıl kurucam nasıl kullanıcam

    yardım ederseniz sevinirim lütfen indirdiğim sesleri ve kickleri nasıl kullanıcamı ve nasıl kurucağımı bilmiyorum
Konu Puanlaması 5 üzerinden | Toplam : 0 kişi